marți, 2 octombrie 2007

In cautare de subiecte. Petre Tutea

Trebuie sa scriu ceva pe blog, dar nu prea am inspiratie.
Asa ca m-am uitat sa vad cati bloggeri din Targoviste sunt pe blogger.com . 77.

In alta ordine de idei...
Azi am terminat de citit eseul Eros de Petre Tutea. Mi-a placut foarte mult. De fapt citesc Intre Dumnezeu si Neamul Meu. De ceva vreme deja... Dar deh, sunt student la inginerie nu la filosofie. Deci e scuzabil (sper). Sa comentez eu eseul pe care tocmai l-am citit, mi-e imposibil. N-am cultura necesara. Insa recomand oricui sa incerce sa citeasca eseurile lui, sau macar sa citeasca/asculte interviurile cu el.
Oricum, mi s-a parut mai accesibil decat precedentul eseu (Mircea Eliade, de acelasi autor) care mi-a scos fire albe (si tot nu am inteles mare lucru din el). Probabil si din cauza faptului ca nu am citit mai nimic de Eliade.
Tutea e un om care m-a marcat. O sa mai scriu despre el pe blogul asta cu siguranta.


Uitati o mostra aici: :)

Interviul complet se gaseste de asemenea in cartea Intre Dumnezeu si Neamul Meu.


Ii este dedicat si un site pe net: www.tutea.ro


Lectura placuta!

9 comentarii:

Anonim spunea...

Ce ai citit de Eliade de ţi-a scos peri albi? Mie îmi place enorm :)

Pollux spunea...

Nu am citit nimic de Eliade care sa-mi scoata peri albi. Tocmai asta e problema.
Acolo ma refeream la eseul Mircea Eliade, scris de Petre Tutea. :)
O sa modific articolul ca sa fie mai clar.

Anonim spunea...

A da, e vina mea. Înţelesesem că ai înţeles mai bine Tutea decât Eliade :D Să citeşti Eliade dacă o să ai timp şi chef vreodată.

Pollux spunea...

Nu e vina ta, e vina mea ca nu am fost destul de clar. :D

Anonim spunea...

Daca 77 de omuleti din oras reprezinta 10% din populatie atunci orasul e un satuc de 770 de locuitori.

Pollux spunea...

@carcotas: buna observatie.

am modificat articolul. cred ca bausem niste alexandrion cand l-am scris... :)

Anonim spunea...

Saitul www.tutea.ro pare a fi realizat de tinerii de la Noua Dreapta. Esti membru sau ai idee unde ii pot gasi in Targoviste?

Pollux spunea...

N-am nicio legatura cu noua dreapta.

Nici nu stiam ca situl e realizat de ei. Acum, ca mi-ai atras atentia, am vazut pe site la categoria Legaturi linkuri catre situri legionare. Pacat...


De altfel cred ca Noua Dreapta e "contraindicata biologic". :P
Suntem in secolul 21, ce dracu... Fanteziile legionare nu mai sunt de actualitate.

Anonim spunea...

Pentru Tutea, vedeti

http://www.filozofianuantelor.org